Sunday 21 July 2013

Diari Ramadan 2013

Dengan nama Allah^^

Ramadan ke-12:

Rezeki hujung minggu..terharu sebab ada nama siap2..tenkiuu kat azu


Oranng berbudi kita berbahasa, orang memberi kita meras pulak..Alhamdulillah




Ramadan ke- 7:

Budak2 ni memang suka berlari kalau nak masuk kelas agama. Masuk2 je nadia menjerit...

"Cikgu, Roslan tak puasa. dia bawak air pergi sekolah"

Aku pun tanyala si Roslan." Kenapa x puasa?"

" Mak saya tak kejut sy bangun sahur, cikgu"..Tepat jangkaan ku..

Roslan.
Memang aku kagum, hari pertama aku mendapat laporan darinye..
"Saya sorang je yang puase kat rumah, cikgu"

Roslan.
Anak pak mualaf.
Anak mak Islam.
Adik kepada kakak dan abng yng entah mcm mane imannya.

Roslan.
Bergeneng air mata,
Laju menderu titisan air itu, 
saat aku bertanya mengapa tak puasa.

Roslan.
lantas aku memujuk,
"Cikgu saya kamu,Allah lagi sayang kamu"
Walau kamu dapat berpuasa hanya 5 hari sahaja.

Allah.Allah.Allah
Aku menangis sendiri.
Terkenang nasib anak2 ini.



No comments:

Post a Comment