Tuesday 2 April 2013

Sekadar luahan rasa~

Dengan nama Allah

Alhamdulillah, hari ni baru dapat momentum sedikit berbanding semalam. Betul la kata pepatah " Hari ini mesti lebih baik dari semalam"..Mungkin disebabkan kepenatan memandu yang tidak hilang dan hanya dapat memasuki rumah sewa di Pontian pada hari isnin pagi..Takpe lah..let gone by..Pandanglah ke hadapan.

Alhamdulillah jua, dengan tarbiyyah yang ana dapat semasa berprogram , menjadikan diri ini semakin mengerti . Dunia ini sekadar singgahan. Dunia ini sekadar pinjaman. Bermalaman di tempat program, menjadikan ana sentiasa bersedia dengan perubahan pada setiap masa. Itu namanya Haraki. Maka, ini cabarannya, rupanya Dia menguji ana. Adakah ana ikhlas mendapatkan tarbiyyah selama ini. Adakah ana boleh bersabar dengan segala kerenah manusia. Ya, manusia yang selalu berubah-ubah fikirannya, Manusia yang bermacam-macam ragamnya, Manusia yang indah khabar dari rupa.

Alhamdulillah jua, segala yang berlaku pasti ada kemanisan hikmahnya. Walau diberi sedikit  susah x dapat masuk rumah sewa selepas semalaman bermalam di Ayer Baloi, ana dapat merasa kelazatan burger di Ayer Baloi. Allah, hebat sungguh perancanganNya. Hebat juga kasih sayang Allah kepada hambanya. Kau pujuk hati ku dengan memberi aku merasai kelazatan burger..Maha Suci Allah Yang Menciptakan Makhluknya, Bukan Sia-sia.

Alhamdulillah, aku juga dikirimkan seorang teman di daerah asing ini. Untuk aku meluahkan rasa dan gundah gulana. Masih banyak kekurangan aku semasa berteman dengannya. Dia selalu mencoretkan rasa hatinya padaku, tetapi aku sekadar mendengar. Kadang2 penat dengan kerja seharian membuatkan aku hampir tidak menghiraukan kehadirannya. Syukur Allah, Kau membimbingku  untuk cuba menjadi teman yang baik kepada manusia yang bergelar SAHABAT. Kau juga pujuk hatiku dengan mengurniakan seorang sahabat sepertinya. Tidak segan aku katakan di sini, di adalah insan tabah bernama Nurul Ashikin Othman. Walau kau sendiri tidak pernah membaca catatan ini, namun doaku tetap agar segala urusanmu dipermudahkan teman.

Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah.
Berjalanlah sambil memikirkan kehebatan Allah^^

Ex roomate di SMKA sharifah rodzhiah (2003-2004)
Ex classmate kelas kemahiran quran (KKQ) 2005-2006
Ex team nasyid Wardatuddiniah ( 2002)
Ex roomate di MPI (foundation) (2007-2008)
Ex sahabat MISA ( anak melaka)
Berhujan bersama di Dun Pantai Puteri @ culaan pengundi
Interim d Pontian ( 2013)
Dulu ,kini , selamanya.

Sahabat anugerah termahal di dunia^^

No comments:

Post a Comment