Thursday 7 February 2013

Oh Alam Sekitar

Dengan nama Allah aku menulis

Jika hari ini seorang engineer mampu mencipta pelannya,
Jika hari ini seorang doktor boleh merawat pesakit-pesakitnya,
Jika hari ini seorang pekebun dapat menyemai tanamannya,
Benar..semuanya bermula dari seorang

GURU BIASA...

GB : Cikgu, esok kamu datang sekolah ka?
Lao Xie Zu : Mestilah datang, cikgu..walaupun bukan saya yang raya.hehe.saya dah siapkan RPH..boleh  
                  cikgu cop?
GB : Boleh2..mali duduk (loghat cino) ^^

 * Setelah selesai cop*

GB: cikgu, saya mau bincang sikit sama cikgu..itu tentang Projek Alam Sekitar
Lao Xie Zu : oo..yaya..boleh2 (menjawab dengan muka yg terkulat2)
GB : cikgu ada cadangan ka untuk projek alam sekitar sekolah kita,?
Lao Xie Zu : err...(glabah cari jawapan)..ada2..kite tanam pokok la cikgu (jawapan paling bernas masa tu la)
GB : ya..saya juga cadang itu juga.nanti kite boleh buat kerjasama dengan Taman Negara Kukup dan agensi
        dari Jepun.
Lao Xie Zu: wahhh (teruja beb),,boleh2..tapi cikgu, saya mau tanya..saya sebagai apa dalam ini punya 
                  projek.?
GB : aiyoo..you sebagai PENASIHAT projek ini la..nanti kita ambil satu masa untuk bincang ya ..^^

Lao Xie Zu : Gulp!!! ( waduh,,menyesal aq  tanya).ok cikgu, nanti saya pikir2kan kalau ada program yg 
                   lain. Saya minta diri dulu ( 1.2.3. cabutt)


Oh Alam ku,,bantulah aku



No comments:

Post a Comment